Evaluación y Autoevaluación

· AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA

Per començar l’avaluació d’aquesta assignatura optativa, m’agradaria fer referència al fet de que deuria ser implantada com a una assignatura optativa, és a dir, crec que es tracta d’una assignatura pròpia de rebre aquest nom, que tothom que fes la carrera la realitzés, ja que aporta coneixements molt útils per molts processos educatius. No tan sols ajuda i ensenya tècniques per aprendre a ser mediadors i mediadores, si no que a més a més es treballen aspectes que serveixen per a tot tipus d’àmbits, ja siguin educatius (principalment), professionals o personals.

S’ha tractat d’una assignatura on penso que s’han impartit coneixements, continguts, experiències, habilitats educatives i tècniques, i habilitats socials. És una assignatura molt complerta que pot complementar a d’altres. Ens ha obert una finestra més en el llarg passadís que és la Pedagogia, i ens ha mostrat altres formes de fer, que encara que algunes de les sortides que hem vist, no s’aconsegueixen directament sent pedagogs, ens ajuda a veure més realitats i/o intentar canviar des de dins, que als pedagogs se’ns doni més i noves oportunitats laborals.

A més, les noves visions han estat interessants, ja que no han sigut repeticions de xerrades i exposicions repetides durant tota la carrera de llicenciatura.

Pel que fa a nivell de continguts i metodològics dins de la formació en sí i de les seves sessions, he de dir que han estat classes on els continguts s’han donat de manera organitzada, pausada i intercalada amb d’altres activitats relacionades per complementar, han estat classes dinàmiques, amb interacció entre companys i entre alumnes - professora/ors. Han donat oportunitats a que nosaltres els alumnes poguéssim valorar, opinar i fer. A més, la seva organització ha fet que vinguessin persones exteriors a la UB que ens han pogut transmetre els seus coneixements i el més emocionant, les seves experiències passades i presents. També amb la participació no només d’una professora (Esther Luna), si no també amb la participació d’un altre professor expert en la matèria (Jaime del Campo). Amb els dos hem tingut l’oportunitat de relacionar coneixements i experiències, per així poder agafar o seleccionar el millor de cadascun.

Crec que la dinàmica de classe per part tant dels alumnes com dels professors i conferenciants ha estat bona i ha hagut un bon feed-back. La manera d’avaluar els nostres esforços i coneixements crec que també està ben plantejat, ja que es tracta d’un volum de feina alt, però no gaire complicat dins de que és una avaluació continuada. Aquest tipus d’avaluacions ens permeten als estudiants poden repassar els propis temes de l’assignatura, ampliar d’altres i experimentar noves tècniques, com és el cas de la creació d’un bloc, carpeta digital, etc.

D’altre banda m’agradaria parlar no dels aspecte negatius, si no dels menys positius, per que com tot, res és completament perfecte.

El que destacaria a millorar són les poques sessions pràctiques, en el sentit de totalment pràctiques, que hem tingut dins de l’optativa. No es tracta d’una assignatura de 9 crèdits, si no de 6, per això potser en comptes de ser durant tota la setmana tres dies, ho ha sigut dos dies. El poder implementar un tercer dia per practicar casos, rol-playing, etc., crec que seria un punto molt positiu i donaria més coneixements pràctics i d’experiències als participants. Es veurien molt més els resultats del procés d’ensenyament i els avenços dels alumnes en quant al desenvolupament d’un procés de mediació.

Un altre punt que voldria ressaltar es el fet de que, encara que hem tocat tots els temes, o molts dels temes dins del món de la mediació, dins d’un sol semestre no es pot aprofundir de la manera en que ens interessaria per les dues parts. Encara que aquest aspecte no es tant de caire organitzatiu de la matèria i els seus professors, si no de caire de planificació de la Universitat.

En general vull fer una valoració positiva de l’assignatura ja que com he comentat abans crec que m’ha aportat moltes coses, no només per la mediació, si no per a molts altres aspectes de la vida, a més de donar-m’hi una eina pedagògica més. Al igual que vull valorar positivament tant a professors com a col·laboradors de l’assignatura per les seves funcions en cada cas de cadascun d’ells.

· AUTOAVALUACIÓ DEL PROCÉS PERSONAL

En aquest apartat faré referència al meu propi procés d’aprenentatge dins de l’assignatura. La meva disposició en vers l’assignatura des d’un primer moment va ser bona ja que m’havien parlat bé i el seu títol hem cridava l’atenció, ja que tenia una mica d’idea del que era la mediació, i m’interessava el tema.

Durant el procés de les classes i al final d’aquesta, el meu interès s’ha mantingut, inclús ha anat augmentant progressivament. Per molts factors com els que he comentar en l’apartat de l’avaluació de l’assignatura, dinàmica, continguts, habilitats, temàtiques, etc.

El meu treball durant tota la formació ha estat continu, conforme amb el meu estat continu d’avaluació escollida. La meva assistència a classe ha sigut gairebé del 100%, ja que un parell de classes he pogut faltar per algun motiu en concret. La meva participació ha sigut bona, he participat en totes les activitats individuals i en petit grup. El meu treball durant l’exposició també ha sigut positiu i bo. Crec que he fet tot el que es pot dins de les meves possibilitats, encara que sempre es pot millorar en molts aspectes.

Una de les autocrítiques que hem faig, és no ser molt impulsiva a l’hora de sortir en públic a realitzar algun rol-playing, per la meva manera de ser, però en canvi en petit grup hem desenvolupo molt bé. He de millorar aquest aspecte.

Tinc aspectes a millorar, però crec que el meu esforç i rendiment ha sigut bo, i encara que se que es difícil realitzar tot un procés de mediació fent-lo el més correcte possibles, però crec que seria capaç de provar-ho en alguna situació més propera i personal per anar començant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario